سوال مدنی
نوشته شده توسط : الهه کلباسی

      درس اول خانواده

 1-  خانواده چگونه تشكيل مي شود ؟ و چه طور افرادش بيشتر مي شود ؟خانواده با ازدواج زن و مرد به وجود مي آيد وبا تولد فرزندان تعداد افراد بيشتر مي شود .

2 -  وجود فرزند در زندگي چه نقشي دارد ؟ به زندگي شادي و نشاط مي بخشد .

3 -  براي ادامه ي زندگي به چه چيزهايي نياز داريم ؟ چه كسي در بر طرف كردن آن ها نقش دارند ؟ ما براي ادامه ي زندگي خود به چيز هاي گوناگون نياز داريم . خانواده در بر طرف كردن نيازهاي ما نقش مهمي دارد .

4 – تهيه ي خوراك و پوشاك بر عهده ي چه كسي است ؟ پدر و مادر

5 -  پدر و  مادر براي بزرگ كردن ما چه زحمت هايي مي كشند ؟ آن ها از ما مواظبت مي كنند و به هنگام بيماري ما را نزد پزشك مي برند . وقتي به سن مدرسه رسيديم به مدرسه مي فرستند و با فداكاري و محبت براي آسايش و تربيت ما تلاش مي كنند .

6 -  خانواده ي كم جمعيت را تعريف كنيد ؟ خانواده اي كه دو فرزند داشته باشند .

7 - خانواده ي پر جمعيت را تعريف كنيد ؟ خانواده اي كه بيش از دو فرزند داشته باشند .

8 -  چهار مورد از مشكلات خانواده هاي پر جمعيت را نام ببريد ؟  تأمين مسكن  ، مخارج روزانه ي خانواده ،‌تحصيل ، ازدواج

      درس دوم : زندگي خانوادگي

1 – وظيفه ي پدر در خانواده چيست ؟پدر وظيفه دارد براي همسر و فرزندانش خوراك ، لباس و ساير وسايل زندگي را تهيه كند .

2 -  مادر خانواده چه كارهايي انجام مي دهد ؟  محيط خانه را پاكيزه نگه مي دارد ، غذاي افراد خانواده را آماده مي سازد و به زندگي در خانه نظم مي بخشد ، به همين دليل مادر را مدير خانه مي گويند .

3 -  فرزندان چه وظايفي دارند ؟ آن ها بايد به پدر و مادر احترام بگذارند  ودر كار هاي خانه به پدر و مادر كمك كنند . با درس خواندن رضايت اوليا ء خود را فراهم كنند و هم آينده ي  روشني براي خود بسازند .

4 – چرا اسلام به خانواده اهميت زيادي داده است ؟ چون خانواده كانون محبت و اولين مركز آموزش است فرزنداني كه در آغوش گرم خانواده پرورش مي يابند افرادي وظيفه شناس بار مي آيند . (چون خانواده در تربيت ما نقش مهمي دارد . )

5 -  نظم يعني چه ؟  اين كه ما وظيفه ي خود را بدانيم و بشناسيم و به آن عمل كنيم .  در خانه يا محل كار هر چيز را در جاي معين خودش قرار دهيم ، به به قانون اجتماعي احترام بگذاريم و آن را رعايت كنيم و هر كاري رادر وقت معيني كهتعيين شده انجام دهيم .

6 -  روز جمعه مخصوص چه كار هايي است ؟ جمعه ها روز شركت كردن در نماز جمعه ، ديدن اقوام و آشنايان ، نظافت شخصي ، گردش و استراحت

 





:: بازدید از این مطلب : 1049
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 / 8 / 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: